공구상탐방
미국 공구마트 - 로우스
홈디포 위협하는 미국 공구유통사
로우스 Lowe’s
주택수리의 모든 것을 책임진다
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로우스(Lowe’s Home Improvement Warehouse)는 미국의 주택 개량 및 개선 용품점 체인업체다. 미국의 홈디포(Home Depot)와 같은 체인화된 공구상이라고 이해하면 쉽다. ‘로우스’는 현재 미국에서 8번째로 큰 소매 업체이며 전세계에서는 19번째로 큰 소매 업체다. 캐나다의 20개를 포함한 약 1,710개의 점포에 매주 1,400만명의 고객이 방문한다. 미국의 홈디포를 추격하는 공구상 로우스를 알아보자.
작은 공구상에서 전국 체인점으로
로우스는 1946년 미국 노스캐롤라이나에서 시작된 기업이다. 초창기의 로우스도 다른 업체들처럼 작은 마을의 전형적인 공구상이었다. 철물을 비롯한 각종 공구 및 기자재를 판매했는데 바지에서부터 욕조, 작업 장화, 말 목줄까지 모든 것을 취급했다. 작은 상점에 불과한 로우스가 실질적으로 성장하게 된 것은 다른 공구상을 공동 경영하던 H. Carl Buchan이 그의 처남이자 파트너인 James Lowe로부터 가게를 인수하면서부터다. 유능한 경영자였던 Carl Buchan는 2차 세계대전이 끝나고 미국에 건물 붐이 일어날 것을 예측했다. 그는 건설에 필요한 각종 철물, 가전제품 및 찾기 힘든 건축 자재에 판매하는 것에 집중했다. 특히 가격에 많은 신경을 썼는데 중간 도매 업체로부터 구매하는 것을 없애고 제조업체와 직접 거래함으로써 로우스는 다른 소매점보다 뛰어난 가격경쟁력을 가질 수 있었다. 덕분에 시간이 흐를수록 로우스의 성장은 계속 되었으며 새로운 매장들은 노스캐롤라이나 서부의 인근 마을들에 계속해서 세워진다.
소비자의 요구 충족시켜 성장
1961년 로우스는 주식을 공개했으며 당시 21개 매장을 운영하고 연간 3천 2백만 달러의 매출을 올렸으며 1979년에는 뉴욕 증권 거래소에 상장된다. 이 사이 미국에서는 주택 건설이 급증했고 전문 건축가들은 로우스의 충성스러운 고객이자 직원이 되어 로우스의 사업방향을 이끌게 된다. 1982년 로우스의 매장은 전국으로 확대되었으며 수십억 달러의 기록적인 매출을 올렸고 2천 5백만 달러의 이익을 기록했다. 수 십 년 계속해서 주택관련 공구 및 자재를 판매해 성장한 로우스는 미국 DIY시장의 강자다. 미국 중산층의 경우 한국과 달리 아파트가 아닌 마당이 딸린 주택을 대부분 소유하고 있다. 주택 소유자는 자신의 부동산 가치를 향상시키기 위해 집을 수시로 관리하게 되는데 결과적으로 미국의 DIY시장은 어마어마하다. 보통 미국사람은 소형 트럭을 몰고 각종 공구와 인테리어 건설 자재를 산 뒤 집을 직접 수리한다. 결국 한국처럼 작은 매장이 아니라 넓고 편리한 주차장과 더불어 초대형 마트와 같은 매장을 선호하게 된다. 로우스는 이런 고객의 요구 사항을 적극적으로 수용하면서 대부분의 매장을 초대형 매장으로 변신시켰다.
수공구부터 가전제품까지 취급
로우스가 취급하는 제품을 살펴 보면 주택을 수리하고 개선하는데 필요한 모든 물품을 취급한다. 일반적인 수공구를 비롯해, 건축자재, 난방 및 냉각용품, 각종 장식품 및 가구도 취급하며 정원용품도 취급한다. 일반적인 미국 주택에 필요로한 모든 물품을 판매하는 것이다. 그렇기에 로우스의 물품을 보면 미국 주택시장의 트렌드를 살펴 볼 수 있다. 근래의 미국 주택은 스마트홈 이 대세다. 스마트홈은 가전제품을 비롯한 집안의 모든 장치를 고객의 스마트폰으로 제어할 수 있다. 초창기에는 공구나 건설 자재를 취급했던 로우스가 이제는 가전을 비롯해 방범용품까지 취급하는 것이다. 이처럼 로우스에 들리면 주택의 모든 물품을 해결 할 수 있다. 그래서 사용처가 많은 로우스의 기프트카드도 선물로 큰 인기를 끌고 있다.
지역민과 미군 지원 아끼지 않아
미국인의 사랑을 받는 기업은 공통적으로 지역 군대를 후원하거나 군인을 우대한다. 로우스도 군대와 군인에 대한 후원을 아끼지 않는다. 해외에 파병된 군대에 각종 위문품과 간식을 지원하고 있으며 군대를 전역한 사람을 고용하는 일에도 적극적이다. 이러한 문화는 창업자인 Jim Lowe와 Carl Buchan이 2차 세계 대전 참전 용사였던 것과도 관련 있다. 현재 로우스는 13,000명 이상의 재향 군인과 미국주방위군 및 예비군 회원을 고용하고 있으며 이러한 공로로 2016년 미국 국방부는 로우스에게 ‘Freedom Award’를 수여한 바 있다. 이 상은 미국 정부가 미군 및 군인에 대한 지원을 아끼지 않은 기업에게 주는 가장 권위 있는 상이다. 이 외에도 로우스는 각종 지원을 아끼지 않아 재향군인회 및 지역민의 사랑을 받고 있다.
미국을 넘어 캐나다와 멕시코까지
로우스는 미국 고용시장의 큰 손이다. 2018년 1월까지 설립된 매장은 2,370개 이상이며 최대 파트타임 포함 29만 명이 넘는 직원을 고용하고 있다. 그러나 로우스의 성장은 계속되고 있다. 로우스는 앞으로도 미국에만 10개 이상의 매장을 열 계획이다. 이미 미국 전역에 퍼져있는 로우스의 매장 덕택에 새로운 유형의 고객이 출현해도 발 빠르게 대응하는 것이 큰 장점이다. 로우스는 2007년 12월 캐나다에도 최초의 매장을 오픈했으며 2010년 2월에는 멕시코에도 매장을 오픈했다. 미국을 넘어 캐나다와 멕시코에도 진출 할 수 있었던 이유는 로우스의 시스템이 뛰어나기 때문이다.
정리 _ 한상훈
Takes full responsibility for all repairs to American Housing
Lowe’s Home Improvement Warehouse is a U.S. Hardware chain of retail home improvement and appliance stores. We can simply refere it to the Home depot retail industry. Lowe’s is currently the 8th largest retailer in the United States of American and 19th largest in the world. There are 20 stores in Canada, and there are approximately 1,710 Lowe’s stores that register 14 million customers each week. From now on, we will see an overview of this rising hardware store behind American’s the Home Depot.
As a small hardware store To national chain store
Founded in North Wilkeboro, North California in 1946. Lowe’s at the time was a typical, small-town hardware store like other companies. They sold hardware tools, equipment and everything from overwalls to wash tubs, work boots and even horse collars. Carl Buchan later purchased the company from his brother-in-law and partner, James Lowe. Buchan anticipated the post-World War II building boom and concentrated on selling only hardware, appliances and hard-to-find building materials. By eliminating wholesalers and dealing directly with manufacturers, Lowe’s established a lasting reputation for low prices. Sales grew over time, and Lowe’s stores opened in neighboring towns throughout western North Carolina.
Growth by meeting consumers needs
The company went public in 1961, at that list It ran 21 stores and generated 32 million dollars in annual sales and began trading on the New York Stock Exchange in 1979. During this time, U.S. housing starts soared and professional builders became Lowe’s loyal customers, comprising most of Lowe’s business.In 1982, Lowe’s had its multi billion-dollar sales year, earning a record profit of $25 million. After decades of continuous sales of house related materials, Lowe’s stores then reported serving a new type of customer: do-it-yourself homeowners seeking to improve the value of their properties. In Korea the middle lives in apartment while in the United States the middle class owns most houses with a yard. Home owners are often left to manage their homes to improve their property values and as a result, the DIY market in the United States is a vast market area. Americans usually drive small trucks to buy various tools and interior construction materials and repair their own homes by themselves as a result of that Americans prefer a larger supermarket with a larger parking zone instead of the smaller one here in Korea. The company positively responded to these customer’s demand and transformed most stores into super-sized stores.
From hand tools to household appliances
If we take a look at the products that Lowe’s deal in, they market every product used for home reparing and improvement and it covers general hand tools, building materials, heating and cooling supplies, decorations and furniture, and garden supplies etc. So if you look at Lowe’s products, you can see the trend of the U.S. housing market. Smart Home is a trend in American housing thesedays. A customer through his/her smartphone can control all the devices in the home including home appliances. In the beginning, Lowe’s company, which used to handle tools and construction materials, now handles home appliances as well as security equipment. Now when you hear Lowe’s the first thing that comes in your mind is that Lowe’s can solve all the items in the house. That is why nowadays Lowe’s gift cards of are also popular as gifts.
Lowe’s provide assistance to local residents and U.S. Troops
Americans love companies that are generally supporting local troops or giving preference to soldiers. Lowe’s is also generous with his support for the army and its soldiers. In addition to that, Lowe’s is providing various comfort supplies and snacks to the troops dispatched overseas, and is also active in hiring people who have discharge the military. This culture is also related to founders Jim Lowe and Carl Buchan being veterans of World War II. Currently, this company employs more than 13,000 veterans solders , members of the U.S. National Guard, Reserve Forces. In 2016, the U.S. Department of Defense awarded him the Freedom Award. The award is the most prestigious award given by the U.S. government to companies that have huge support for the U.S. military and military personnel. Also, Lowe’s be the Veterans Association and the local community for his generous support.
Spread from America to Canada and Mexico
Lowe’s is playing a big role in America’s job market. More than 2,370 stores were opened in January 2018 and Lowe’s employees are estimated maximun at more than 290,000 include temporary position. Despite that, Lowe’s market continues to grow and in the future the company plans to open more than 10 stores in North America. Thanks to Lowe’s stores already spread across have state, this is a big advantage to respond arrange of new types of customers. Lowe’s opened it’s first stores in Canada in December 2007 and also opened it’s store in Mexico in February 2010. The reason why he was able to move beyond the U.S. to Canada and Mexico is because of his excellent system.