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MAKERS

스마토 보호복

 

오염원 차단 필수 고품질 부직포원단

Must block the pollution source High-quality nonwoven fabric

 

 

스마토 보호복

smato protective clothing

 

 

 

 

최근 부직포가 활용도와 다양한 쓰임새로 주목받고 있다. 일반 작업복에 쓰이는 부직포는 물론 보호복에 사용되는 고품질 원단 개발 등으로 그 시장성은 더욱 확대되고 있다.

Recently, nonwoven fabrics are attracting attention for their utilization and various uses. The marketability is expanding further with the development of high-quality fabrics used in protective clothing as well as nonwoven fabrics used in general work clothes.

 

 

30년 부직포 개발 노하우


부직포(Non-woven)란 섬유의 일종으로 화학, 기계적 작용 또는 수분, 열처리로 섬유를 결합해 포(Sheet) 형상을 갖는 것이다. 따라서 어떤 방법으로 생산하느냐에 따라 다양한 성질과 특성을 가지게 된다. 부직포 30년 개발 노하우를 갖추고 있는 스마토 보호복은 품질 좋은 부직포 원단(MB, SB)을 자체 생산하고 있다. 보호복은 물론 수술포, 수술용 가운 등 직접 제작함으로써 최근 수급이 불안정 상황에서도 정확하게 납기를 지키는 등 신뢰를 쌓아왔다.

 

30 years of nonwoven fabric development 
know-how
A non-woven fabric is a kind of fiber, which has a sheet shape by bonding fibers by chemical, mechanical action, moisture, or thermal treatment. Therefore, it has various properties and characteristics depending on how it is produced. Smato protective clothing, which has 30 years of know-how in developing nonwoven fabrics, produces high-quality nonwoven fabrics (MB, SB). By manufacturing protective clothing as well as surgical cloths and surgical gowns, trust has been built, such as keeping the delivery date accurately even in recent unstable supply and demand.

 

 

각종 품질인증으로 신뢰성 확보


주요 생산시설로는 2005년 베트남 동나이성 롱탄 공업지역에 설립한 공장이 있다. 총 면적은 10만㎡로 직원수는 1천명에 달한다. 국내시장으로는 유한킴벌리, LG유니참, 현대기아자동차, 해외시장으로는 킴벌리클라크, 현대기아자동차 해외공장 등이 주요고객이다. 우수한 제품력의 비결은 바로 ISO9001, ISO14001, ISO13485, GMP 등 각종 품질인증을 통해 고품질의 제품을 생산해온 데 있다. 이는 다양성보다 정확성을 중시하며, ‘품질은 곧 고객과의 신뢰’라는 기업이념과도 상통하는 부분이다.

 

Securing reliability through various quality certification.
The main production facility is a factory established in 2005 in Long Thanh Industrial Area in Dongnai Province, Vietnam. The total area is 100,000m2, and the number of employees reaches 1,000. Major customers include Yuhan Kimberly, LG Unicham, and Hyundai-Kia Motors in the domestic market, and Kimberly Clark and Hyundai-Kia Motors’ overseas factories in the overseas market. The secret to excellent product power is to produce high-quality products through various quality certification such as ISO9001, ISO14001, ISO13485, and GMP. This means accuracy is more crucial than diversity, and the corporate philosophy of “quality is trust with customers.”

 

 

원단생산부터 완제품까지 한 번에


제품 경쟁력으로는 원단 뿐만 아니라 완제품까지 생산이 가능하다는 점이다. PE(폴리에틸렌) 통기성/비통기성 필름, 부직포, 합지원단(PE필름+부직포)은 물론 자체 제작된 원자재를 적용해 자동차 도막보호커버, 수술포, 수술가운, 보호복 등 완제품을 생산하고 있다. 기존에는 최초 고객사에서 지정한 업체에서 메디컬 원단을 구매해 제품을 생산했으나, 최근 자체적인 ‘방알콜 원단’ 개발을 계기로 원자재부터 완제품까지 원스톱 생산체계를 구축하게 됐다.

 

One-stop process from the fabric production to finished product
The product competitiveness is not only fabric but also that can produce finished products. PE (polyethylene) breathable/non-breathable film, nonwoven fabric, and laminated fabric (PE film+non-woven fabric) as well as self-made raw materials are applied to produce finished products such as automobile coating protection covers, surgical fabrics, surgical gowns, and protective clothing. Previously, medical fabric was purchased from a company designated by the first customer to produce products, but with the recent development of its own “Anti-Alcohol fabric,” a one-stop production system from raw materials to finished products has been established,

 

단위면적당 섬유 분포도 우수


스마토 보호복(SMS, SF)은 단순 정비, 청소 등에 사용되는 일회용 작업복(SBW)에 사용되는 부직포와는 달리 몸을 보호할 수 있는 성분으로 만든 원단으로 만들어진다. 특히 타사대비 굵기가 가늘어 단위면적당 섬유 분포도와 밀집도가 높아 외부 오염원으로부터 방어능력이 탁월하다. 물을 방어하는 내수압이나 투습도가 높으며, 마모도도 우수해 장시간 착용시에도 쾌적함을 유지시켜 준다.

 

Excellent distribution of fibers per unit area
Smato protective clothing (SMS, SF) is made of a fabric consist of the material capable of protecting the body, unlike nonwoven fabrics used in disposable protective clothing (SBW) used for simple maintenance and cleaning. In particular, the fiber distribution and density per unit area are high because the thickness is thinner than that of other companies, therefore it has excellent defense against external pollutants. And it has high water resistance and moisture permeability to defend against water, and has excellent wear and tear, maintaining comfort even when worn for a long time.

 

고객 요구에 신속하게 대응


제품 생산 시 가장 중요하게 여기는 것은 고객의 필요에 신속히 대응하고, 최고 품질의 제품을 공급하는 데 있다. 한국 기술력을 보유한 자체 연구소와 개발팀을 운영하고 있으며, 미래 지향적인 기술개발에도 박차를 가하고 있다. 고객 맞춤형 제품 또한 적극 개발 중이다. 이를 위해 2015년 SSMMS 부직포를 도입함으로써 고객니즈에 부합해왔으며, 2017년 이후에는 고품질, 다양성 확보를 위해 PE 블로운 필름 머신을 도입해 오늘에 이르고 있다.

 

Quickly respond to customer needs
The most important thing when they are producing the product is to respond quickly to customer’s needs and to supply the highest quality products. It operates its own research institute and development team with Korean technology, and is also spurring future-oriented technology development. Customized products are also being actively developed. To this end, SSMMS nonwoven fabric was introduced in 2015 to meet customer needs, and PE blown film machines have been introduced to secure high quality and diversity since 2017.

 

세계 최고의 보호복 제조사로


코로나19 확산으로 전 세계가 큰 어려움을 겪고 있을 때 스마토 보호복 역시 이를 피해갈 순 없었다. 지원자에 한해 회사에서 숙식을 해결하며 생산라인을 가동했다. 이를 통해 중단없이 생산을 이어갈 수 있었고, 매출 증대와 함께 사회적인 책임도 다할 수 있게 됐다. 현재 ‘2022년도 세계 최고의 위생필름, 부직포 제조사’라는 사업목표를 가지고 의류, 패션부문은 물론 전자, 화학, 부동산 범위까지 사업을 확대, 진행하고 있다. 최근 연결기준 매출액 1조3,300억원, 영업이익 1,490억원을 기록한 바 있으며, 이커머스 사업강화 및 배송 인프라 투자를 강화하고 있다. 앞으로도 파트너사와 직원과의 원활한 소통을 통해 원칙과 책임을 다하며, 환경을 생각하는 기업으로서 그 책임을 다할 계획이다.

 

Growing to the best protective clothing manufacturer in the world
Smato protective clothing could not avoid it when the world was suffering greatly from the spread of COVID-19. Only applicants worked on the production line by solving accommodation and meals at the company. Through this, production could be continued without interruption, and social responsibility could be fulfilled along with increased sales. Currently, with the business goal of “2022 World’s Best Sanitary Film, Non-woven Fabric Manufacturer,” it is expanding and carrying out its business to the area of electronics, chemicals and real estate as well as clothing and fashion sectors. It has recently recorded consolidated sales of 1.33 trillion won and operating profit of 149 billion won, strengthening its e-commerce business and strengthening investment in delivery infrastructure. Now and forever, it plans to fulfill its principles and responsibilities through smooth communication with partners and employees, and fulfill its responsibilities as a company that cares about the environment.

 

글·번역 _ 김유리 크레텍 해외마케팅팀 대리 / 진행 _ 김연수